22 886 48 48

pon - pt
10:00 - 16:00

fsd
breadcrumbs
L-karnityna

L-karnityna

Przyjaciel w walce z t艂uszczem

Co 艂膮czy energi臋, wytrzyma艂o艣膰, witalno艣膰 i 艣wietn膮 definicj臋 cia艂a? Oczywi艣cie L-karnityna! L-karnityna pomaga w fazie redukcji wagi pozyskiwa膰 energi臋 z t艂uszczu. Poza tym L-karnityna sprzyja rozwojowi si艂y, witalno艣ci i wydolno艣ci. Jej w艂a艣ciwo艣ci uaktywniaj膮 si臋 tylko w贸wczas, je艣li i Ty si臋 ruszasz. Gdyby powodowa艂a spalanie t艂uszczu we 艣nie, by艂aby prawdziwym cudownym 艣rodkiem. Z Twoj膮 pomoc膮 mo偶e jednak zdzia艂a膰 prawdziwe cuda. Zwi臋kszone zapotrzebowanie na L-karnityn臋 wyst臋puje przede. Wszystkim u sportowc贸w wyczynowych podczas treningu wytrzyma艂o艣ciowego
i si艂owego, jak r贸wnie偶 u os贸b uprawiaj膮cych sport jako hobby. Os贸b odchudzaj膮cych si臋, os贸b starszych, wegan
i wegetarian oraz os贸b, kt贸re spo偶ywaj膮 ma艂e ilo艣ci mi臋sa, a tak偶e tych, kt贸re chc膮 cejpoprawi膰 sw贸j stan zdrowia.
Pewn膮 minimaln膮 ilo艣膰 karnityny wytwarza sam organizm, jednak w przypadku diety ubogiej. Wi臋cej w mi臋so oraz przy stosowaniu du偶ych obci膮偶e艅 fizycznych, ilo艣膰 ta jest niewystarczaj膮ca… arrow right

L-karnityna
Przyjaciel w walce z t艂uszczem
Purchase & earn 159 punkt贸w!Dodaj do koszyka
159,00 

20 fiolek / 20 porcji

Purchase & earn 159 punkt贸w!Dodaj do koszyka
Purchase & earn 148 punkt贸w!Dodaj do koszyka
148,00 

1000 ml / 66 porcji / 1 smak

Purchase & earn 148 punkt贸w!Dodaj do koszyka

KARNITYNA Z TWOJ膭 POMOC膭 MO呕E ZDZIA艁A膯 PRAWDZIWE CUDA

L-karnityna 鈥 Energia z t艂uszczu.

Czym jest L-karnityna?

L-karnityna jest naturalnym 艣rodkiem od偶ywczym, kt贸ry odgrywa istotn膮 rol臋 w przemianie energii w organizmie. L-karnityna transportuje kwasy t艂uszczowe do mitochondrii, czyli “piec贸w” kom贸rek. Tylko tu mo偶na uzyska膰 energi臋 z kwas贸w t艂uszczowych. Bez L-karnityny kwasy t艂uszczowe nie mog膮 przedosta膰 si臋 do miejsca, gdzie wytwarzana jest energia. L-karnityna jest wa偶na dla dostarczania energii do wielu organ贸w organizmu jak np. serce, mi臋艣nie, w膮troba i kom贸rki immunologiczne. L-karnityna odgrywa istotn膮 rol臋 w organizmie przy:
– wytwarzaniu energii z t艂uszcz贸w,
– zapewnianiu wytrzyma艂o艣ci u sportowc贸w wyczynowych,
– wspomaganiu regeneracji po treningu,
– dostarczaniu energii do serca i kom贸rek immunologicznych,
– zapobieganiu przedwczesnemu zm臋czeniu podczas treningu.

Co to jest Carnipure?

Carnipure jest specjaln膮 odmian膮 L-karnityny, produkowan膮 przez szwajcarsk膮 firm臋 biotechnologiczn膮 Lonza Ltd. Znak jako艣ci Carnipure na opakowaniu produktu wskazuje, 偶e produkt ten zawiera czyst膮, najwy偶szej jako艣ci L-karnityn臋 firmy Lonza.

Gdzie wyst臋puje L-karnityna w organizmie ludzkim?

L-karnityna wyst臋puje w organizmie w ilo艣ci 20-25 gram贸w. Organy i kom贸rki o du偶ym zapotrzebowaniu energetycznym takie, jak: serce, mi臋艣nie, kom贸rki immunologiczne, m贸zg, nerwy i plemniki zawieraj膮 wysoki poziom L-karnityny i nie mog膮 prawid艂owo funkcjonowa膰 bez jej odpowiedniego poziomu. Nasz organizm jest w stanie wytwarza膰 ma艂e ilo艣ci L-karnityny, je偶eli 艂atwo dost臋pne s膮 prekursory (dwa niezb臋dne aminokwasy: lizyna i metionina) i kofaktory (witaminy C, B3, B6 i 偶elazo). Nieodpowiedni poziom kt贸rego艣 z tych z tych czynnik贸w ogranicza zdolno艣膰 organizmu do produkcji L-karnityny.

Gdzie w naszym po偶ywieniu wyst臋puje L-karnityna?

L-karnityna zawarta jest w naszym codziennym po偶ywieniu. Czerwone mi臋so (np. baranina, dziczyzna i wo艂owina) jest szczeg贸lnie bogate w L-karnityn臋. Ryby, dr贸b mleko oraz mleko matki zawieraj膮 mniejsze ilo艣ci L-karnityny, natomiast 偶ywno艣膰 pochodzenia ro艣linnego zawiera jej minimalne ilo艣ci. Przeci臋tnie spo偶ywamy codziennie z pokarmem oko艂o 100-300 mg L-karnityny.
– Dziczyzna, wo艂owina 100-220 mg/100 g
– Wieprzowina, mi臋so z kr贸lika 20-30 mg/100 g
– Dr贸b 6-30 mg/100 g
– Ryba 6-20 mg/100 g
– Kie艂basa 1-20 mg/100 g
– Mleko, ser, nabia艂 1-10 mg/100 g
– Grzyby 1-5 mg/100 g
– Owoce, warzywa, orzechy 0-1 mg/100 g

Kto powinien stosowa膰 L-karnityn臋?

L-karnityna pomaga zachowa膰 zdrowie zw艂aszcza w okresach zwi臋kszonego stresu. Ze wzgl臋du na wa偶n膮 i zasadnicz膮 rol臋, jak膮 odgrywa w przemianie energii nie nale偶y si臋 dziwi膰, 偶e wielu ludzi mo偶e czerpa膰 wielorakie korzy艣ci stosuj膮c j膮 jako suplement diety:
– sportowcy wyczynowi podczas treningu wytrzyma艂o艣ciowego i si艂owego jak r贸wnie偶 osoby uprawiaj膮ce sport jako hobby,
– osoby odchudzaj膮ce si臋,
– kobiety ci臋偶arne lub karmi膮ce piersi膮,
– osoby starsze,
– wegetarianie oraz osoby, kt贸re spo偶ywaj膮 bardzo ma艂e ilo艣ci mi臋sa,
– osoby, kt贸re chc膮 utrzyma膰 lub poprawi膰 sw贸j stan zdrowia.

Jakie korzy艣ci daje L-karnityna sportowcom?

Wiele dowod贸w naukowych potwierdza korzystny wp艂yw tego suplementu na sportowc贸w i osoby aktywne fizycznie ze wzgl臋du na optymalizacj臋 wysi艂ku, op贸藕niaj膮c wyst膮pienie stanu zm臋czenia oraz poprawiaj膮c proces regeneracji. Naukowcy zaobserwowali u sportowc贸w stosuj膮cych L-karnityn臋 spadek produkcji wolnych rodnik贸w, mniej uszkodze艅 tkanki, zmniejszone zakwaszenie mi臋艣ni po treningu. L-karnityna przy艣piesza r贸wnie偶 spalanie t艂uszcz贸w, redukuje rozk艂ad aminokwas贸w i wzmaga syntez臋 bia艂ka oraz tworzenie bezt艂uszczowej masy mi臋艣niowej. L-karnityna jest jakby wewn臋trznym programem treningowym. Wzmaga ona d艂ugotrwa艂y wzrost poczucia zadowolenia podczas aktywno艣ci fizycznej i u艂atwia przej艣cie do fazy o wy偶szej intensywno艣ci.

Czy L-karnityn臋 uwa偶a si臋 za 艣rodek dopinguj膮cy?

L-karnityna nie jest 艣rodkiem dopinguj膮cym i nie znajduje si臋 na 偶adnej krajowej lub mi臋dzynarodowej li艣cie 艣rodk贸w dopinguj膮cych. Jest to naturalny 艣rodek od偶ywczy, kt贸ry mo偶na znale藕膰 zar贸wno w 偶ywno艣ci jak i organizmie ludzkim, a kt贸ry pomaga sportowcom sprosta膰 nak艂adanym na nich obci膮偶e艅 treningowych. L-karnityn臋 stosowali ju偶 najlepsi sportowcy na igrzyskach olimpijskich w 1980 roku i nadal j膮 stosuj膮.

Czy L-karnityna mo偶e pom贸c straci膰 na wadze?

L-karnityna mo偶e d艂ugoterminowo sta膰 si臋 wa偶nym czynnikiem w redukcji wagi cia艂a jako cz臋艣膰 programu odchudzaj膮cego. Jednak偶e samo stosowanie L-karnityny nie zredukuje wagi. Badania wykazuj膮, 偶e po艂膮czenie suplementacji L-karnityny i ograniczonego spo偶ycia kalorii – najlepiej w po艂膮czeniu z aktywno艣ci膮 fizyczn膮 – mo偶e doprowadzi膰 do uzyskania optymalnej wagi dla organizmu. Wykazano r贸wnie偶, 偶e L-karnityna przy艣piesza spalanie spo偶ywanych t艂uszcz贸w: Je偶eli L-karnityn臋 spo偶ywa si臋 jednocze艣nie z t艂uszczami, ulegaj膮 one szybszemu spalaniu i mniej t艂uszczu odk艂ada si臋 w tkance. L-karnityna mo偶e r贸wnie偶 obni偶a膰 poziom lipid贸w we krwi. Ponadto wykazano na zwierz臋tach, 偶e L-karnityna redukuje poczucie g艂odu i u艂atwia redukcj臋 ilo艣ci spo偶ywanego jedzenia.

Jak膮 rol臋 pe艂ni L-karnityna, je艣li chodzi o serce?

Serce jest naszym najwa偶niejszym i bez przerwy funkcjonuj膮cym mi臋艣niem w organizmie. Uzyskuje ono oko艂o 70% swojej energii z kwas贸w t艂uszczowych. Z tego w艂a艣nie powodu serce zawiera wysoki poziom L-karnityny, zapewniaj膮cy niezb臋dny i nieprzerwany transfer kwas贸w t艂uszczowych do mitochondrii kom贸rek serca. Serce nie mo偶e samo wytwarza膰 L-karnityny, dlatego te偶 zale偶ne jest ono od odpowiedniej jej dostawy z krwi膮. Liczne badania potwierdzi艂a korzystny wp艂yw L-karnityny w przypadku chor贸b serca, zw艂aszcza obecno艣ci z艂og贸w t艂uszcz贸w w sercu oraz arytmii. L-karnityna mo偶e by膰 stosowana do utrzymywania serca w dobrym zdrowiu, jednak偶e w 偶adnym wypadku nie mo偶e zast膮pi膰 leczenia lekarskiego.

Czy mo偶na stosowa膰 L-karnityn臋 podczas ci膮偶y i przy karmieniu piersi膮?

Zapotrzebowanie organizmu na L-karnityn臋 ro艣nie szybko podczas ci膮偶y oraz karmienia piersi膮 i nie mo偶na go 艂atwo zaspokoi膰 przez normaln膮 diet臋. Du偶y spadek koncentracji L-karnityny w organizmie daje si臋 zauwa偶y膰 ju偶 w 12 tygodniu ci膮偶y. Dietetyczna suplementacja w celu podwy偶szenia ilo艣ci spo偶ywanej L-karnityny mo偶e okaza膰 si臋 przydatna podczas ci膮偶y.

Dlaczego starszym ludziom trudno jest spo偶ywa膰 wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 L-karnityny?

Zdolno艣膰 organizmu do wytwarzania L-karnityny maleje z wiekiem. Starsi ludzie cz臋sto redukuj膮 spo偶ycie mi臋sa z wielu wzgl臋d贸w, co doprowadza do zmniejszonego spo偶ycia L-karnityny. Metabolizm t艂uszcz贸w zwalnia z wiekiem i w konsekwencji odk艂ada si臋 go coraz wi臋cej w organizmie. Bia艂ka z mi臋艣ni ulegaj膮 przyspieszonemu rozk艂adowi i w konsekwencji masa mi臋艣niowa ulega redukcji. L-karnityna mo偶e pom贸c przyspieszy膰 przemian臋 t艂uszcz贸w i ich spalanie. L-karnityna jest zatem wa偶nym sk艂adnikiem od偶ywczym dla ludzi starszych, pomagaj膮c im w zachowaniu zdrowia, witalno艣ci i si艂y.

Czy u wegetarian mo偶e doj艣膰 do niedoboru L-karnityny?

Dieta wegetaria艅ska zawiera niski poziom L-karnityny jak r贸wnie偶 prekursor贸w koniecznych do produkcji L-karnityny w organizmie. Wykazano, 偶e wegetarianie maj膮 ni偶szy poziom L-karnityny we krwi. Symptomami niskiego poziomu L-karnityny mo偶e by膰 obni偶ona sprawno艣膰 i szybkie zm臋czenie mi臋艣ni. L-karnityn臋 Carnipure uzyskuje si臋 biologicznie przez fermentacj臋, nie jest on wyci膮giem z mi臋sa, nadaje si臋 wi臋c znakomicie do stosowania przez wegetarian.

Jak za偶ywa膰 L-karnityn臋?

L-karnityn臋 – podobnie jak witaminy – za偶ywa si臋 rano, w porze obiadowej lub wczesnym popo艂udniem, osoby uprawiaj膮ce sport 30-60 minut przed wysi艂kiem. Nie zaleca si臋 za偶ywania L-karnityny wieczorem lub bezpo艣rednio przed p贸j艣ciem do 艂贸偶ka, poniewa偶 wi臋ksze dawki mog膮 spowodowa膰 pobudzenie organizmu i spowodowa膰 bezsenno艣膰. L-karnityn臋 stosuje si臋 w dawkach nie wi臋kszych ni偶 500-1000 mg w trakcie lub po posi艂kach.
L-karnityna Carnipure jest 艣rodkiem od偶ywczym rozpuszczalnym w wodzie i – podobnie jak w przypadku witamin rozpuszczalnych w wodzie – jego nadmiar wydalany jest przez nerki.

L-karnityna wykazuje najlepsze dzia艂anie w po艂膮czeniu z treningiem wytrzyma艂o艣ciowym!

Czy L-karnityna Carnipure ma skutki uboczne?

L-karnityna wyst臋puje z natury w naszym organizmie i w naszym po偶ywieniu. Jest ona substancj膮 bezpieczn膮 i mo偶e by膰 za偶ywana d艂ugotrwale przez wiele miesi臋cy lub lat bez 偶adnych skutk贸w ubocznych. W Europejskim Urz臋dzie do spraw Bezpiecze艅stwa 呕ywno艣ci przeprowadzono ocen臋 bezpiecze艅stwa Carnipure, kt贸ra wykaza艂a, 偶e dawki do 2 g suplementu L-karnityny dziennie s膮 bezpieczne dla cz艂owieka.

Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Please leave your valid email address below.