Zadbaj o piękną figurę...

2013-11-06

Białko kontra cellulit i dodatkowe kilogramy

 

Wiele kobiet tkwi w przekonaniu, że spożywanie białka prowadzi do nadmiernego rozrostu mięśni. W efekcie omijają białko i produkty białkowe szerokim łukiem, ze szkodą dla swojego organizmu. Brak pokrycia zapotrzebowania na ten składnik uniemożliwia prawidłowy rozwój tkanki mięśniowej. Co gorsza pomimo ćwiczeń mięśnie zanikają, a skóra ulega zwiotczeniu. Sprzyja to pojawieniu się cellulitu. Z natury kobiety nie mają genetycznych ani fizjologicznych predyspozycji do powstawania tego rodzaju rozrostów. Czas więc rozprawić się z mitem niekorzystnego wpływu białka na figurę.

 

Radość ze sportu

 

Nawet najlepsi zawodnicy nie są w stanie codziennie pobijać rekordów świata. Każdy z nas ma swoje lepsze i gorsze dni. Odbijają się one również na naszym nastawieniu do treningu. Lepiej więc niczego sobie nie narzucać i raz na jakiś czas pozwolić sobie na przerwę. Przed treningiem warto też przez chwilę pomedytować. W ten sposób kodujemy postawione sobie cele w podświadomości, co ułatwia ich realizację. Priorytetem powinna jednak bezwzględnie pozostać przyjemność płynąca z ruchu i sportu.

 

MENOPAUZA: SPORT LEKIEM NA WSZYSTKIE DOLEGLIWOŚCI

 

Liczne badania dowiodły, że sport to panaceum na wszystkie bolączki. Regularny trening może więc znacznie ułatwić kobietom zmaganie się z dolegliwościami okresu przekwitania:

 

  • pomaga uporać się z uderzeniami gorąca, bezsennością i depresją,
  • wzmacnia kości i stanowi optymalny środek profilaktyczny przeciw osteoporozie,
  • sprawia, że skóra staje się jędrniejsza i zyskuje piękny wygląd (dzięki poprawie krążenia),
  • wzmacnia tkankę łączną miednicy, zmniejszając ryzyko wystąpienia problemów z trzymaniem moczu,
  • przyspiesza przemianę materii i pozwala spalić nadprogramowe kalorie; zapobiega to nadwadze i sprzyja zachowaniu młodzieńczej sylwetki,
  • wzmacnia układ krążenia,
  • wspomaga oddychanie, dzięki czemu do organizmu dochodzi więcej tlenu.

 

Białko a jędrne mięśnie

 

Mięśnie składają się z białka i wody. Kobiety stosujące specjalną dietę lub walczące z cellulitem, które chcą poprawić jędrność sylwetki, potrzebują dużej ilości protein. Niedobór tego składnika negatywnie wpływa na ich możliwości fizyczne i sportowe, przyczyniając się do zaniku mięśni i wiotczenia tkanek. Odpowiednia dawka białka chroni natomiast tkankę mięśniową i łączną przed kontuzjami.

Strona internetowa www.inkospor.pl korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji na komputerze bądź innym urządzeniu użytkownika podłączonym do sieci (w szczególności z wykorzystaniem plików cookies). Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.inkospor.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej o naszej polityce dotyczącej cookies dowiesz się tutaj>>.
Zamknij
pixel