L-karnityna – skuteczny pożeracz tłuszczu...

2013-11-06

Niezbędny składnik dla prawidłowej przemiany materii

 

L-karnityna transportuje kwasy tłuszczowe do komórek, gdzie ulegają spalaniu. To właśnie tam z komórek tłuszczowych uwalniana jest energia. Ciało człowieka zawiera około 20- 25 g l-karnityny. Wszystkie nasze narządy i komórki o wysokim zapotrzebowaniu energetycznym, takie jak serce, mięśnie, komórki odpornościowe, wątroba, nerki, mózg i naczynia nerwowe, potrzebują odpowiedniej dawki tej substancji do prawidłowego funkcjonowania.

 

ZAWARTOŚĆ L-KARNITYNY W PRODUKTACH SPOŻYWCZYCH

 

Zawartość l-karnityny w 1 kilogramie produktu:

 

dziczyzna, wołowina 1000-2200 mg

mięso wieprzowe, królicze 200-300 mg

drób 60-300 mg

ryby 60-200 mg

kiełbasy 10-200 mg

mleko, sery, przetwory mleczne 10-100 mg

grzyby 10-50 mg

warzywa, owoce, orzechy, zboża 0-10 mg

 

Dodatkowa porcja energii

 

Osoby regularnie uprawiające sport powinny przyjmować dodatkową dawkę l-karnityny. Zwiększone zapotrzebowanie na tę substancję występuje także w określonych szczególnych sytuacjach życiowych, takich jak stres, stosowanie diety wegetariańskiej lub eliminującej przy odchudzaniu, okres ciąży i karmienia piersią, a także u osób w starszym wieku. Warto zadbać o tę dodatkową porcję energii, która dostępna jest w najróżniejszych formach ? koktajli, batoników, gotowych napojów, koncentratów, kapsułek i kartoników.

 

Odchudzanie a L-karnityna

 

W przypadku jednoczesnego ograniczenia liczby spożywanych kalorii i wzmożonego wysiłku fizycznego l-karnityna stymuluje redukcję tkanki tłuszczowej. Badania wykazały, że substancja ta przyspiesza spalanie tłuszczów jadalnych. Jeśli więc spożywamy je w towarzystwie l-karnityny, szybciej ulegają strawieniu.

 

Gdzie jej szukać?

 

Bogatym źródłem l-karnityny jest czerwone mięso, np. jagnięcina, dziczyzna i wołowina. Nieco mniej tej substancji dostarczają ryby, drób i mleko. Jest ona niemal nieobecna w produktach pochodzenia roślinnego.

 

L-karnityna pełni ważne funkcje w organizmie:

 

  • bierze udział w spalaniu tłuszczów,
  • zapewnia dobrą kondycję sportową,
  • przyspiesza regenerację,
  • dostarcza energię do serca i komórek odpornościowych,
  • zapobiega szybkiemu męczeniu się podczas wysiłku fizycznego.

 

L-karnityna a uprawianie sportu

 

L-karnityna odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu świetnej kondycji fizycznej. Ta naturalna substancja energetyczna korzystnie wpływa na dotlenienie i ukrwienie mięśni. Uwalniając energię z kwasów tłuszczowych, pozwala trenować oszczędniej, ale także dłużej. Dzięki l-karnitynie skraca się również czas wymagany na regenerację organizmu po wysiłku. Możemy więc zapomnieć o dokuczliwych zakwasach! L-karnityna wspomaga spalanie tłuszczów, jednocześnie zapobiegając rozkładowi aminokwasów, a co najważniejsze wspiera rozwój beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Jest więc to nasz wewnętrzny sprzymierzeniec w zmaganiach treningowych.

 

Korzystny wpływ l-karnityny i diety wysokobiałkowej na trening:

 

  • utrzymanie masy mięśniowej
  • wyższy spadek wagi
  • przyjemne uczucie sytości

L-karnityna wspomaga spalanie tłuszczów. Przed treningiem warto zażyć 1 g preparatu z l-karnityną. Najwyższą jakość gwarantują m.in. produkty oznaczone specjalnym logo ?L-Carnipure?.

 

WYDAJNIEJSZY TRENING DZIĘKI UROZMAICENIU

 

Kobiety różnią się od mężczyzn pod wieloma względami, w tym także swoim podejściem do ćwiczeń. Zwykle już przed pierwszą sesją są dobrze poinformowane na wszystkie tematy, wykazują się większą rozwagą, trenują na mniejszych obciążeniach, interesują się nowatorskimi metodami i chętnie próbują nowinek, szczególnie jeśli chodzi o profesjonalne kursy oferowane przez kluby fitness.

 

Korzystną odskocznią od treningowej rutyny może być dodatkowa forma aktywności, uprawiana obok regularnych ćwiczeń na siłowni. Taka kombinacja pozwala nie tylko przyspieszyć realizację postawionych sobie celów treningowych, ale i pełniej wykorzystać ofertę klubu fitness. Warto zadbać o takie urozmaicenie. Oto kilka propozycji:

 

Joga:

Pozwala się wyciszyć, poprawia giętkość, wyczucie własnego ciała oraz prawidłową postawę. Wspomaga trening siłowy.

 

Pilates:

Wzmacnia mięśnie dna miednicy oraz głębiej położone partie mięśni tułowia i pleców.

 

Step aerobik:

Równomiernie rozłożone ćwiczenia na stepie znacznie podnoszą ogólną kondycję.

 

Zajęcia taneczne:

Kreatywne układy przy muzyce poprawiają zmysł kombinacyjny, wyczucie rytmu, elastyczność i kondycję.

 

Aqua-jogging:

Bieg w wodzie nie tylko ćwiczy mięśnie tułowia, ale dzięki zajęciom w grupie sprawia naprawdę wiele radości.

 

Jogging:

Możemy go uprawiać na bieżni albo na łonie natury. Bieg po nierównych, parkowych albo leśnych alejkach ma tę dodatkową zaletę, że ćwiczy zmysł równowagi.

Strona internetowa www.inkospor.pl korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji na komputerze bądź innym urządzeniu użytkownika podłączonym do sieci (w szczególności z wykorzystaniem plików cookies). Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.inkospor.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej o naszej polityce dotyczącej cookies dowiesz się tutaj>>.
Zamknij
pixel